dijous, 21 de juny del 2018

Menú setmanal: del 25 de juny a l'1 de juliol de 2018

Arran de publicar els nostres menús, m'han preguntat si els faig "a la tradicional" (amb llapis i paper), o bé si m'ajudo d'alguna eina "digital".

Not 2 late to craft: Menú setmanal i com fer la llista de la compra més fàcil

Si us he de dir la veritat, de moment el que millor em funciona és el llapis i el paper. Però sí que fem servir una eina digital que ens ajuda molt en una tasca directament relacionada amb els menús setmanals: la llista de la compra!

Durant molt temps vam tenir a la cuina una llibreteta on anàvem anotant cada cosa que estava a punt d'esgotar-se al rebost o que preveiem que ens faria falta en breu. La llibreta no es movia de la cuina. Abans d'anar al súper n'arrencàvem la pàgina amb llista i a comprar!

Però... Si se'ns acudia alguna cosa per afegir a la llista mentre érem fora de casa, malament; si no trobàvem alguna cosa al súper, sovint oblidàvem posar-ho a la llibreta un altre cop per la següent llista; si ens trobàvem amb alguna estona lliure no planificada i la volíem aprofitar per fer la compra, la llista era a casa... Bé, que el sistema era millorable!

I llavors vaig descobrir Wunderlist. És una eina de productivitat que es pot usar al PC, però que també té una aplicació per al mòbil. Permet fer llistes, que poden ser compartides, i on pots anar marcant els ítems o tasques de la llista a mesura que els completes.

Not 2 late to craft: Menú setmanal i com fer la llista de la compra més fàcil

Fins i tot, pots programar dates per acomplir cadascuna de les tasques, dates que es poden programar per les tasques que es repeteixen amb la periodicitat que vosaltres decidiu.

En resum, que ara el meu home i jo portem la llista de la compra al mòbil i ens va de meravella.
Fins i tot hem creat una llista amb les tasques periòdiques com la neteja mensual del rentaplats o la rentadora, o per recordar posar-li la pipeta anti-bichus a la gosseta!

Hi ha moltes altres eines amb funcionalitats similars, com Trello, per exemple.
Si us interessa que dediqui una entrada a comparar-les, deixeu-me un comentari!

I ara, el menú que hem planificat per la setmana vinent.
No us perdeu l'amanida de llenties amb poma!

Menú setmanal: del 25 de juny a l'1 de juliol de 2018
Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge
Amanida
---
Orada al forn amb patates
Empedrat de mongetes amb ou dur
Endívies a la planxa
---
Bistec de vedella
Amanida Caprese
---
Sushi (comprat fet, que a migdia no hi ha temps per res!)
Amanida verda
---
Cigrons amb bacallà i espinacs
Verdures a la planxa amb romesco
---
Amanida de llenties amb poma
Pica-pica
---
Arròs de verdures
Bròquil gratinat (al microones, que ja fa massa calor pel forn!)
---
Truita de samfaina
Minestra
---
Seitó
Albergínia en tempura
---
Sèpia a la planxa
Pèsols saltats amb gambes i ou

---
Sopa de brou
----
Truita de pernil dolç
Gaspatxo
---
Salsitxes de porc

Moltes gràcies per la visita!

2 comentaris:

  1. Hola Raquel! Perdona la desaparició!! Entre la visita de la meva família i l'aniversari de la meva filla últimament anava molt atabalada (i desconectada).
    Moltes gràcies per contestar la meva pregunta! De moment per planificar el menú també ho faig al paper, tot i que acabo tatxant i corregint molt, tot plegat sembla un trencaclosques que intento solucionar!
    Per fer la llista de la compra al final m'he acostumat a fer servir una aplicació que es diu OmniNotes. Bàsicament allà tinc una nota de text en format llista, on vaig apuntant tots els productes que necessitem. Quan he comprat alguna cosa la puc marcar i passa a ser ratllada a baix de la llista i quan la torno a necessitar la desmarco i torna a aparéixer a dalt de tot. Em faltaria la possibilitat d'ordenar la llista alfabèticament o potser afegir subtasques, però a part d'això ja em va força bé. Segur que la Wundrelist té més possibilitats però no sé si realment les faria servir.
    La Trello també la tinc instal·lada i trobo que va bé per apuntar els projectes que tinc pensats a fer o com a catàleg de patrons de costura, per exemple. Però per una llista senzilla no em sembla tan còmoda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Olga, ara ets tu qui m'ha de perdonar... Un mes tardo en contestar...
      A mi em passa el mateix que a tu amb el Trello, per la feina/projectes bé, però pel dia a dia no s'ha guanyat un lloc!
      Una abraçada!

      Elimina