dijous, 31 de maig del 2018

Menú setmanal: del 4 al 10 de juny de 2018

Torna a ser dijous, així que us deixo el menú que hem programat per la setmana vinent.

Not 2 late to craft: Menú setmanal: del 4 al 10 de juny

Si voleu saber perquè fa més de 4 anys que a casa planifiquem els menús setmana a setmana, ho teniu explicat en aquesta entrada.

Atès que he rebut alguna consulta sobre el procés en qüestió, us explico que la tria de plats la faig sobre la base de: 2-3 cops per setmana mengem llegums, 2 cops carn i 5 cops peix (2 cops dels quals és peix blau). Verdura n'hem de menjar cada dia als dos àpats principals, preferiblement. El repartiment d'aquestes dosis dins la setmana depén, sobretot, del que dina el nostre fill a l'escola. Així que el nostre menú el preparo amb el deu meu fill al davant, intentant complementar el que dinarà amb el sopar de casa.

Si sé que tindré el cap de setmana més o menys lliure, programo plats una mica més elaborats i n'avanço la preparació (o una part, com els sofregits, coure els llegums, etc...). Procuro cuinar tot el que pugui a l'engròs i congelar en porcions, per disposar-ne més endavant (una altra manera d'estalviar temps i diners!). Em va especialment bé amb el brou, els llegums cuits, la bolonyesa, la samfaina...

Si veig que no tindré temps per fer-ho el cap de setmana, o bé m'aprofito del que tingui al congelador, o bé dinem més planxa, papillote, etc... i compro els llegums ja cuits.

Amb el temps veureu que aneu agafant "rodatge" i que el menú us surt gairebé sol. Però al principi, si us falten idees com em passava a mi, teniu altres llocs on podeu consultar menús. Jo recorria sovint al menú fàcil que publica Eroski Consumer. També tenen opcions de menú més elaborat, infantil, de tupper, o, fins i tot, per embarassades!

Bé, aquí us deixo la meva proposta, aquest cop amb l'enllaç a la recepta de la bolonyesa que més preparo darrerament. És del blog La pasta per als catalans i gairebé sempre la faig doblant les mides, per congelar.

També us he afegit l'enllaç a la recepta de la quiche de tomàquets cirera, que és una bona manera d'aconseguir que fins i tot els més reticents mengin verdura!

Menú setmanal: del 4 al 10 de juny de 2018
Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge
Amanida verda
---
Macarrons bolonyesa
Amanida de tomàquet, blat de moro i formatge fresc
---
Salmó a la planxa amb quinoa
Amanida verda
---
Mongetes seques estofades
Vichissoisse
---
Hamburguesa de vedella
Amanida
---
Cigrons amb espinacs i gambes
Bròquil gratinat amb beixamel
---
Lluç en papillote
Pica-pica
---
Secret ibèric a la brasa
Pésols i patata
---
Pop a la planxa
Sopa de brou
---
Crema de carabassó
---
Bacallà amb samfaina

Menestra
---
Sèpia a la planxa
----
Biquinis

Ou ferrat amb patates!!

Moltes gràcies per la visita!

2 comentaris:

  1. Hola Raquel! Moltes gràcies per aquesta entrada! M'ha fet rumiar i al final tinc més o menys clar el procediment a seguir. Igual que en el teu cas, el més lògic per mi és agafar com a punt de referència el menú de l'escola de la meva filla, pensant com el vull complementar. Primer repartir els tipus de menjar (carn, peix, llegums etc), llavors precisar (si a l'escola aquesta setmana menja llenties, doncs a casa podem fer cigrons) i després ja triar alguna recepta en concret. He decidit que a part de les receptes que fem sempre (a la llarga vull fer-ne un llistat), tindré una font d'idees principal que sé que correspon força als nostres gustos - el llibre La cuina de les àvies, és molt complert, té un índex, i el recomano a tots els amants de la cuina tradicional mediterrània. També faré servir receptes d'altres fonts de tant en tant, però el meu problema és que si busco a internet, perdo un munt de temps per decidir quina de les receptes faig, i vull evitar-ho.
    El dubte que em queda és quina és la manera més còmode d'apuntar-ho tot, si en un paper o en un programa d'ordinador/mòbil. I el més feixuc: com fer la llista de compra? Si tens alguna recomanació al respecte, seria fantàstic!
    La salsa bolonyesa que recomanes, tinc moltes ganes de provar-la! Llàstima que al meu home no li agradin les quiches, n'hauré de fer una versió petita per mi ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó, internet és una font d'inspiració... i també de pèrdua de temps! Em miraré el llibre que comentes, jo recorro força als de la Mireia Carbó (tenen un munt de receptes variades i senzilles!).
      Per si et serveix, la llista de la compra la faig amb una app per al mòbil: Wunderlist. La setmana vinent us n'explico més coses!
      Gràcies Olga!

      Elimina