dijous, 24 d’octubre del 2019

Menú setmanal: del 28 d’octubre al 3 de novembre

Aquesta setmana torno amb menú per omplir un “forat” a l’agenda anual (ja falta poc per arribar a les 52 setmanes!!).
Not 2 late to craft: menú setmanal / menú semanal / weekly meal plan

I ve amb tres receptes noves amb llegums: la crema de carabassa i cigrons, les azukis amb bledes i les mongetes amb costella.

Ja em perdonareu els amants de la carabassa, però em sap greu dir que la crema no apareixerà gaires més cops als nostres menús. Segur que no és el primer cop que us dic que la carabassa no m’entusiasma, però aquest cop no vaig ser l’única que va arrufar el nas. Tots vam trobar que la recepta porta massa comí per al nostre gust.
El contrari va passar amb les mongetes amb costella, que ens van agradar molt més.
Aquí no puc deixar de fer-vos publicitat de la darrera joguina que ha arribat a la nostra cuina: l’olla de cocció lenta que vaig comprar el mes passat a Lidl. La vaig comprar principalment per fer el brou d’ossos que trobareu al blog de by Laura García, però ha resultat estupenda per cuinar llegums. Fins i tot les mongetes seques, que sempre se m’havien resistit (les deixa al punt, sense que es desfacin).
I les carns també hi queden estupendes, com els peus de porc, que també els vaig cuinar en aquesta olla... boníssims!

Una altra recepta que tenia moltes ganes de fer a casa, després de tastar-la aquest estiu passat a Portugal, és el caldo verde. És una mena de crema lleugera de patata amb col i un puntet de xoriço, que pronostico que farem força aquest hivern.

La quiche de salmó crec que també és nova en els menús. I és que em va sobrar un llom de salmó, per un canvi inesperat en el menú de la setmana anterior, que no vaig voler desaprofitar. Així que vaig fer un sofregit de ceba i carabassó, l’hi vaig afegir el salmó esmicolat i amb això i un parell d’ous i llet evaporada ens va sortir una quiche súper-gustosa.

Aquí us deixo el menú:

Dilluns
Dimarts
Dimecres
Dijous
Divendres
Dissabte
Diumenge
Amanida verda
Quinoa amb verdures
Amanida tomàquet
Amanida verda
Bledes i patata
Trinxat de patata, col i bolets

Bonítol amb tomàquet
Tonkatsu de lluç
Peix al forn
—-
Minestra
Vichyssoise
Sopa de brou
Pèsols amb tomàquet

Truita catalana
Sèpia a la planxa
Croquetes
Ous remenats amb gambes
Seitó a l’andalusa
Pizza!
Quiche de salmó


Gràcies per la visita!

3 comentaris: