diumenge, 1 de març del 2015

Tapioca amb llet / Lemon cinnamon tapioca pudding

Amb aquesta recepta m'ha passat una cosa extranyíssima... De fet, fa dies que li dono voltes a si publicar-la o no... I és que el resultat m'ha deixat sensacions d'allò més contradictòries...
Quan vaig veure la recepta del púdding de tapioca de Love and Olive Oil, em va semblar tenir una revelació: la versionaria per fer tapioca amb llet!!!
Not 2 late to craft: Tapioca amb llet / Lemon cinnamon tapioca pudding

I és que una de les receptes que més recordo de la meva infantesa és la sopa de brou amb tapioca i ou batut que ens feia la meva mare... m'encantava!!!! Però no havia menjat mai tapioca en la seva versió dolça. I com a casa ens agrada molt l'arròs amb llet (sobretot al pare de família) , però em fa una mandra terrible preparar-lo... em va semblar una idea genial substituir l'arròs per perles de tapioca, de cocció molt més ràpida!
La recepta és senzillíssima i la vaig tenir enllestida en mitja hora. El que més ens va costar va ser esperar que es refredés, perquè l'oloreta de llimona i canyella era irresistible!
Ara, en tastar-la... em va encantar el gustet de la llimona i la canyella, però suposo que el meu cervell esperava la textura de l'arròs i trobar-se amb la tapioca va ser una mica xocant, perquè és força diferent...
Aquí us deixo la recepta, per si us animeu a provar-la. Jo segur que repetiré, però amb la recepta original: amb llet de coco i taronja sanguina!!!
Ingredients:
  • 90g perles de tapioca (no és la típica sèmola; jo les vaig trobar en una botiga d'especialitats asiàtiques)
  • 50g sucre
  • 1 canonet de canyella
  • la pell de 1/2 llimona
  • 1/2 l de llet
  • aigua
Not 2 late to craft: Tapioca amb llet / Lemon cinnamon tapioca pudding
Preparació:
  1. Feu coure les perles de tapioca uns 8-10 minuts en aigua (6 parts d'aigua per 1 part de tapioca), de manera que quedin un pèl crues (tanqueu el foc quan vegeu que les perles tenen l'exterior translúcid però el centre encara és opac). Coleu i refredeu les perles.
  2. Poseu la llet al foc amb la pell de llimona, el sucre i el canonet de canyella.
  3. Quan la llet arrenqui el bull, enretireu la canyella i la pell de llimona; i afegiu les perles de tapioca. Feu-les coure a mig foc uns 5 minuts.
  4. Deixeu refredar una mica i ja la podeu servir amb una mica de canyella en pols. Es pot prendre tèbia o freda de la nevera.
I vosaltres, heu fet mai cap postre amb tapioca? Què us ha semblat?
-----
Something really weird happened with this recipe... Actually, I've wondering for days whether I should post it or not, because I have opposite feelings about how it ended up...
When I saw the Coconut tapioca pudding recipe from Love and Olive Oil, I had a revelation: I would make a quicker version of the rice pudding we love so much (but I so rarely cook because of the time it takes to be done!). I couldn't believe I haven't thought of that before by myself, taking into account how much I loved the egg and tapioca soup my mother made us when I was I child...
Not 2 late to craft: Tapioca amb llet / Lemon cinnamon tapioca pudding
This recipe is easy-peasy and it only takes 30 minutes. The hardest part was to wait for the pudding to cool!!! LOL
And when I tasted it... I loved the cinnamon and lemon flavors, but I was shocked by the tapioca texture... I supposed my brain was waiting for the usual rice one and some of my neurons get a bit confused!
Anyway, I try'll it again with the original recipe, because I'm sure it's great!
Ingredients:
  • 90g (1/2 cup) small pearl tapioca
  • 1/2 l milk
  • 50 g (1/4 cup) granulated sugar
  • 1 stick cinnamon
  • peel of half lemon
  • water
Not 2 late to craft: Tapioca amb llet / Lemon cinnamon tapioca pudding
Instructions:
  1. Bring water to a boil in a saucepan (6 parts of water for every part of tapioca pearls). Add tapioca pearls and boil for 8 to 10 minutes (I used tiny-sized tapioca). You want them to be just underdone, when they still have a small opaque white center. Strain and rinse with cool water to refresh.
  2. Add milk, sugar, cinnamon and lemon peel to a saucepan and bring to a boil. Remove cinnamon and lemon peel and add tapioca. Simmer for 5 minutes, then remove from heat and let cool.
  3. Spoon cool tapioca into serving cups and top with a sprinkle of ground cinnamon.
Thanks for your visit!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada